jueves, 6 de junio de 2013

Aprenentatges sobre els blogs...

Després d’haver realitzat una sèrie de documentals i de projectes de millora, ha estat l’hora de poder-ne visualitzar un parell.

“Bon dia”. Aquest documental tractava sobre l’assemblea que es porta a terme a una determinada escola. Al acabar d’haver aquest documental, la meva impressió ha estat que a la mestra li faltava posar en pràctica més dinamisme, i que no fos tant monòtona aquesta part del dia. A més, molts dels infants deixaven de prestar atenció ja que desconnectaven de l’activitat.

Personalment, penso que a aquestes assemblees, els hi faltava més vida, mes decoració, mes participació, més dinamisme, també és un lloc idoni per treballar les emocions, i per el contrari pot acabar sent una activitat massa rutinària, en el sentit de fer-se mecànicament.

Seguidament, hem vist un altre documental, d’unes companyes nostre d’Eivissa, “La vida en les parets”, i aquest documental m’ha encantat. M’ha agradat el poder veure les diverses visions que un mateix objecte pot arribar a tenir, segons amb els ulleres que el mirem, i gràcies a això, hem pogut escoltar diverses visions i funcions de les parets. Però si ens centrem en el nostre camp, el de l’educació, hem pogut observar de quina manera les parets serveixen per documentar, per deixar constància, per informar, per ensenyar...formant part d’un element més en l’escola, un element que ajuda a reflectir el dia a dia de les escoles i a plasmar tot el procés que es porta a terme en les aules.

El tercer documental que se’ns ha mostrat ha estat “L’art a l’escola infantil”, en ell unes alumnes en pràctiques explicaven que l’escola on estaven tenia poca decoració i volien introduir material reciclat i fer activitats per a que els infants també col·laboressin en la decoració de l’aula. Com el centre només estava decorat amb plàstic i cement, les practicant varen trobar interessant la incorporació d’un material reciclat per a que fos material més proper i natural.

El fet de tenir una escola i unes aules sense vida, en mostra la manera en que moltes de les educadores, mestres acaben desmotivant-se i assumeixen un rol més passiu, on no es dóna mica d’innovació ni d’interès, perjudicant de manera negativa als nens. És positiu que les alumnes de pràctiques aportin vida al centre i intentin canviar aquesta actitud, però el treball fet no ha d’acabar quan les practicant se’n vagin del centre, sinó que les educadores haurien de seguir amb ell, perquè sinó tot aquest treball acaba perdent-se.

També vàrem visualitzar altres documentals al seminari, que tractaven de:

-          Una escola alternativa, que rebutja el sistema educatiu i una educació reglada i estructurada.
-          El treball per projectes que es portava a terme en una escola.
-          Un projecte de millora sobre l’educació musical.
-          Un espai de cartró, on es pretenia decorar les aules amb aquest material.
-          Una millora d’un pati.

Personalment, el fet de treballar d’aquesta manera i participar activament en el muntatge d’un projecte, així com la recerca d’informació, i després poder-ho compartir amb els companys tota la feina feta, m’ha encantat. Crec que és una manera d’aprendre d’una manera més vivencial, que nos pas les classes teòriques plenes de continguts. Aquí, el continguts també es donen, però d’una manera més dinàmica i pràctica.

A més, el fet que la informació sigui objectiva ens ajuda a crear un bon propi criteri i punt de vista. Poder observar aquest documentals, ens  ha ajudat a aprendre sobre temes pràctics, aspectes que es donen al dia a dia en les aules, i que nosaltres en un futur ens trobarem, i que per desgràcia són aspectes oblidat en la carrera, ja que tot es centre més en la part teòrica.

Vegem tots els documentals, he aprés la importància de documentar, de plasmar tot el que es fa i que no quedi només en acció, he escoltat una nova visió quan a l’educació, que rebutja tot procés estructurat i busca una desenvolupament lliure, he aprés de quina manera s’apliquen totes les pedagogies a la pràctica i com fem servir aquests continguts teòrics en el dia a dia, he aprés lo significatiu que són els projectes per als infants ja que són temes que sorgeixen d’ells i això els motiva, he aprés lo important que és mantenir una actitud vital i renovadora, sense estancar-se, volent millorar cada dia i no deixant que la monotonia ens guanyi.....

En definitiva, he aprés aspectes molt significatius d’una manera més pràctica, més vivencial, observant aspectes positius i negatius i poden reflexionar sobre ells mateixos, per anar construint la meva pròpia manera d’entendre l’educació.

Les competències treballades en aquesta entrada han estat les següents: 1.3. Accedeix i revisa altres blocs i experiències per tal d’ampliar la pròpia formació, 1.4.Arriba a conclusions elaborades a partir de la contrastació de la informació recollida tant de la teoria com de la pràctica. 5.1.Reflexiona sobre els trets diferencials entre bones pràctiques i projectes de millora, ja que per una banda he tingut que analitzar i observar altres documentals i experiències, per finalment crear una pròpia opinió i assimilar nous esquemes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario