jueves, 6 de junio de 2013

Documentals 0-3

Per començar amb aquesta nova entrada, el primer documental que he decidit buscar a estat sobre la intel·ligència emocional.

Personalment, crec que aquest aspecte té una importància vital, per al desenvolupament i per a la vida, i que avui encara, no és treballa de la manera que requereix. Les emocions són el que configuren el nostre dia a dia, i són les que ens permeten estar feliç en un determinat moment, o per el contrari estar tristos. Tenir un bon control de les emocions, suposa saber-les gestionar, tenir un equilibri intern i el més important, saber posar nom al que sentim i al que ens passa.

Treballar les emocions ja des d’etapes primerenques, tindrà un gran benefici per als nens, ja que poc a poc, han d’aprendre a saber  com es senten i saber-ho expressar d’una bona manera, saber gestionar les seves emocions. Si per exemple, un nen està enrabiat, aquet ha de saber canalitza bé aquest sentiment i no deixar-se endur per la part més passional i començar a pegar a tothom.

Tot aquest aprenentatge de les emocions, ja des de petits, serà beneficiós per a la vida adulta, per això, es important que es treballa en aquestes etapes tan significatives, ja aquest tema i que poc a poc, les escoles comencin a sensibilitzar-se sobre el tema de les emocions.

En aquest documental que he triat, la mestra ens mostra la seva experiència, un projecte sobre les emocions portat a terme, on ens explica les dificultats que ha tingut, les objectius que s’ha establert i la manera com les treballa.


http://www.youtube.com/watch?v=XkyEIdB2_kc

El segon vídeo que he vist, ha estat sobre l’assemblea. El que més m’ha cridat l’atenció ha estat l’ús de una pissarra electrònica per a realitzar-la. Aquest és un aspecte molt positiu i fonamental per a la nostra societat, però que fins ara jo no he observat a ninguna aula.

Amb l’assemblea, els infants interioritzin infinits coneixements, que parteixen d’una activitat diària que els hi ofereix seguretats als infants. És en aquesta part del dia, on els nens comencen a interioritzar el concepte del temps, per exemple, treballant les estacions, els mesos, les setmanes, els dies, el temps, etc...

A més, amb l’assemblea, els infants també comencen a treballar d’una manera indirecta però sobretot significativa, la lectoescriptura, mitjançant el seu nom i els dels companys. Així com el reconeixement de nombres i el seu valor.

Per altre banda, l’assemblea també constitueix una part molt important per a la comunicació verbal, ja que allí, els infants tenen l’oportunitat de explicar pròpies experiències, a més, de desenvolupar una escolta activa, al escoltar el que diuen i conten els demés companys.

Però el que més positiu he trobat ha estat realitzar-la mitjançant l’és de les TIC, ja que és una manera d’introduir als infants dins de la nostra societat.

Aquest ha estat el link visitat:



El darrer vídeo que he triat, ha estat sobre el joc lliure, ja que aquesta és l’activitat espontània i natural dels infants.

A més, mitjançant el joc, els nens es desenvolupen tant cognitivament com físicament. Amb el joc, els nens posen en marxa totes les seves habilitats socials, així com la seva interiorització: han de saber compartir el material, han de respectar el seu torn, es socialitzen, etc. Al mateix cop que configuren nous esquemes al ja existents i treballen la motricitat.


Les competències que he treballat en aquesta entrada han set: 1.1 Cerca i accedeix a dades i recursos existents a l’hora de resoldre les activitats, tasques i situacions que es plantegen al Pràcticum i a l’assignatura, 1.3. Accedeix i revisa altres blocs i experiències per tal d’ampliar la pròpia formació i 1.4. Arriba a conclusions elaborades a partir de la contrastació de la informació recollida tant de la teoria com de la pràctica, ja que he tingut que fer una recerca d’informació i a partir d’allí reflexionar sobre el que he vist.

No hay comentarios:

Publicar un comentario