martes, 11 de junio de 2013

Autovaloració del documental

Crec que la idea de que se’ns proposés fer un documental, ens va descol·locar un poc, ja que és una pràctica poc emprada i al principi vàrem estar un poc perdudes. No sabíem per on encaminar el tema, i tampoc sabien que havíem de fer, però poc a poc, vàrem començar a vorer la llum.

Es va proposar reflectir la manera de com s’apliquen les metodologies a l’aula, i el tema va agradar a totes, així que vàrem començar a preparar entrevistes i mirar a qui podíem entrevistar.

Arribar a aquest punts, ens va aliviar molt. Ja teníem un tema, i una organització planificada així que ja domés era hora de realitzar les entrevistes i treballar amb el movie maker per adjuntar-ho tot, i donar-li forma i estructura al nostre documental.

El que volíem plasmar en aquest documental, era la manera amb la qual s’apliquen totes les metodologies als centres, i contractar les diverses maneres de fer i d’entendre l’educació. I crec que és el que hem aconseguit. Malgrat que en tingut dificultats, ja que les entrevistes no sempre surten  com un vol o espera.

Com a grup, hem tingut una bona cohesió i hem sabut entre totes donar un resultat, analitzar el contingut, reflexionar sobre el nostre procés, etc.  Estam totes molt contentes amb el treball que hem fet, i amb la bona coordinació de tot el grup.

Crec que els aprenentatges que he rebut amb aquest documental han estat molts, ja que a més de poder aprendre de l’observació de les educadores, escoltant el que fan, el que pensen, per que fan una determinada cosa d’una determinada manera, etc. hem tingut que posar en pràctica les nostres habilitats per a treballar en equip, respectar les diverses opinions, arribar a un mateix punt entre totes i saber cooperar.


Les competències treballades en aquesta tasca han estat les següents:  1 .1 Cerca i accedeix a dades i recursos existents a l’hora de resoldre les activitats, tasques i situacions que es plantegen al Pràcticum i a l’assignatura. 1.2 Reflexiona i pondera obre elements que porten a una bona actuació profesional,  1.4. Arriba a conclusions elaborades a partir de la contrastació de la informació recollida tant de la teoria com de la pràctica. 2.3. Descriu el que vol aprendre, els objectius que es proposa. He triat aquestes competències ja que per començar el documental vàrem buscar recursos, reflexionant sempre en tot moment, les dades obtingudes, fent una conclusions grupal de tot l’aprés. Sabent sempre quin era el nostre objectiu, que volíem aprendre, i com ho faríem.

No hay comentarios:

Publicar un comentario