viernes, 3 de mayo de 2013

Competències de l'assignatura


A continuació parlaré sobre les competències de l’assignatura que penso que tinc assolides, fent un llista d’elles i explicant-les breument.

Autonomia en l’aprenentatge. Tot aquests temps en la universitat m’ha ajudat moltíssim a assolir aquesta competència. He aprés a regular el meu aprenentatge, a saber quines estratègies em són més útils, a contrastar la informació, a ampliar més els meus coneixements, etc. En definitiva, a ser cada cop més independent en aquest procés.

Reflexionar sobre el propi aprenentatge. Penso que hi ha aspectes d’aquesta competència que tinc més assolits que d’altres. Ara mateix soc capaç de reflexionar sobre el que faig o penso i argumentar-ho, de marcar-me uns objectius, pot ser el que més me costaria seria fer-me preguntes sobre el meu procés d’aprenentatge.

Analitzar i reflexionar sobre el funcionament dels centres d’Educació Infantil. Pel que recordo del meu període de pràctiques, sé que sempre que em sorgien dubtes o preguntes sobre el funcionament del centre, ho preguntava a la meva tutora per resoldre la meva curiositat. Però possiblement l’aspecte que més em va costar va ser reflexionar sobre l’organització del centre, que encara que un cop vaig fer una aportació per a l’organització dels racons, si que era un punt que més em costava, possiblement per la manca d’experiència.

Analitzar i reflexionar sobre els processos d’ensenyament-aprenentatge. Penso que aquest aspecte s’aconsegueix assolir amb el dia a dia de l’aula. Pel que recordo sé que durant les meves pràctiques me va costar bastant el fet de contextualitzar la pràctica dins d’un marc teòric i de fet, necessitava ajuda per portar-ho a terme. Crec que és una competència que encara he de millorar.

Reflexionar sobre el procés de millora. El que jo recordo del meu projecte de millora, és que vaig aprendre molt. En el meu cas vàrem poder posar-lo en pràctica i observar en quins aspectes havíem encertat i quins punts estaven més fluixos. El fet de treballar amb equip, fer recerca d’informació, justifica el nostre treballs, etc. va ser un punt que no em va suposar ninguna dificultat i vaig agrair molt poder-ho portat a la pràctica ja que va suposar un procés d’aprenentatge molt gros.



Penso que la competència que he treballat mitjançant aquesta entrada és la 2.1 Identifica punts fort i punt febles  quant a les seves capacitats i competències professionals. Crec que he treballat aquesta perquè el meu objectiu d'aquesta entrada,  tal i com diu la competència, era intentar desxifrar els meus punts forts i punts febles desprès d'un moment de reflexió interior. Ha estat una manera d'analitzar-me i descobrir-me a jo mateixa.
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario