Penso que un documental pot oferir
moltes possibilitats educatives, ja que amb ell es pot treballar o ampliar
algun tema d’interès, a més pels espectadors, és una manera més dinàmica i
amena d’observar i concretat algun aspecte, gaudint del moment.
L’objectiu d’un documental és sempre
formatiu, sempre hi ha i es busca una intencionalitat: donar aspectes a
conèixer, ampliar qualsevol tema...Puguen emprar-los com a part d’un projecte d’investigació,
però sempre hi ha que oferir-los dins d’un context i un temps coherent, no que
es quedi com a un documental aïllat i sense sentit.
Ja que als documental solen parlar
especialistes sobre el tema en concret, aquest vocabulari pot fer-se, alguns
cops, un poc dificultós per al seu enteniment, això pot suposar ampliar els
nostres coneixements i saber emprar paraules un poc més tècniques, però és
important saber adequar el documental segons l’edat i formació dels espectadors,
sobretot en el cas dels nens.
No obstant, no crec que sigui una eina
educativa de la qual sigui convenient abusar, ja que en el dia a dia, hi ha
molt s infants que passen massa hores davant de la televisió. Però que el més
idoni és emprar-lo a la part final d’un projecte d’investigació, quan ha hagut
prèviament tot un procés de recerca i de reflexió per després donar pas a una
ampliació i comprovació d’hipòtesis.
Penso que les competències treballades
a aquesta entrada són la 1.2. Reflexiona i pondera sobre elements que
porten a una bona actuació professional, ja que exposo la meva opinió quant
als documentals.
No hay comentarios:
Publicar un comentario