sábado, 4 de mayo de 2013

Possibilitats educatives d’un documental.


Penso que un documental pot oferir moltes possibilitats educatives, ja que amb ell es pot treballar o ampliar algun tema d’interès, a més pels espectadors, és una manera més dinàmica i amena d’observar i concretat algun aspecte, gaudint del moment.  

L’objectiu d’un documental és sempre formatiu, sempre hi ha i es busca una intencionalitat: donar aspectes a conèixer, ampliar qualsevol tema...Puguen emprar-los com a part d’un projecte d’investigació, però sempre hi ha que oferir-los dins d’un context i un temps coherent, no que es quedi com a un documental aïllat i sense sentit.
Ja que als documental solen parlar especialistes sobre el tema en concret, aquest vocabulari pot fer-se, alguns cops, un poc dificultós per al seu enteniment, això pot suposar ampliar els nostres coneixements i saber emprar paraules un poc més tècniques, però és important saber adequar el documental segons l’edat i formació dels espectadors, sobretot en el cas dels nens.

No obstant, no crec que sigui una eina educativa de la qual sigui convenient abusar, ja que en el dia a dia, hi ha molt s infants que passen massa hores davant de la televisió. Però que el més idoni és emprar-lo a la part final d’un projecte d’investigació, quan ha hagut prèviament tot un procés de recerca i de reflexió per després donar pas a una ampliació i comprovació d’hipòtesis.


Penso que les competències treballades a aquesta entrada són la 1.2.          Reflexiona i pondera sobre elements que porten a una bona actuació professional, ja que exposo la meva opinió quant als documentals.

No hay comentarios:

Publicar un comentario