viernes, 3 de mayo de 2013

Les competències segons Perrenoud



Perrenoud  ens parla que per a la docència hi ha una sèrie de competències que cada professional cal que tingui assolides. Les que jo penso que tinc assolides són aquestes següents:

Elaborar i fer evolucionar els dispositius de diferenciació. Els docents hem de saber detectar possibles necessitats especials i actuar vers a elles. Penso que durant tot el temps que duc formant-me he aprés i disposo de les eines necessàries per a detectar possibles necessitats, no obstant, si que penso que necessitaria un poc d’ajuda per a saber adaptar de la manera adequada la manera de fer.

Treball en equip. Aquesta competència resulta importantíssima per a una bona pràctica educativa, ja que l’escola està envoltada de professionals que seran els nostres companys, i per tant, una bona comunicació i una bona capacitat per saber solucionar conflictes o arribar a un consens, seran primordials. Crec que tinc assolida aquesta competència ja que durant el meu trajecte com a estudiant, m’he vist obligada a treballar amb equip tractant amb persones distintes i havent d’arribar tots junts a un mateix punt en comú.

Utilitzar les noves tecnologies. Les noves tecnologies estan al voltant de la nostra vida, per això, com és un fet innegable, és important que els docents les dominin podent oferir als infants diverses alternatives en els seus processos d’ensenyament-aprenentatge. Personalment, crec que aquesta competència la tinc assolida ja que en el meu dia a dia estic totalment amb contacte amb les noves tecnologies, a més d’haver realitzat determinades assignatures on se’ns ha ensenyat l’ús de les TIC ajudant-me a tenir un domini més ampli.

Afrontar els deures i els dilemes ètics de la professió. És important que dins de l’escola hi hagi un bon clima i que totes les persones visquin dins de les aules amb seguretat i tranquil·litat. Per això, la transmissió de valors, unes normes ben establertes, l’educació en la igualtat, etc. són principis bàsics per a una bona convivència. Penso que tinc una bona capacitat per a la resolució de conflictes i que tinc habilitat per a mantenir un bon clima.

Organitzar la pròpia formació continua. Per a un docent, el fet d’acabar la carrera no suposa que ja no es tingui que estudiar més,  un ha de continuar formant-se, ampliant així el ventall de recursos i adaptant-se a les noves pedagogies, etc. Estic molt conscienciada amb aquest fet i sempre que puc anar a conferències o fer curset no ho dubto dos cops.

No obstant, hi ha una sèries de competències que encara no he pogut arribar a assolir de la manera que m’agradaria, com són:

·        Organitzar i animar situacions d’aprenentatge
·        Gestionar la progressió dels aprenentatges
·        Participar en la gestió de l’escola
·        Informar i implicar als pares
·        Implicar als alumnes en els seus aprenentatges i en el seu treball

Un dels motius per els quals no he arribat a assolir-les, és la falta d’experiència, però estic segura que agafant experiència podré arribar a assolir-les totes.



La competència que he assolit en aquesta entrada ha estat la 2.1, ja que he tingut que identificar els meus punts forts i els dèbils i saber-los identificar.
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario