viernes, 3 de mayo de 2013

Les bones pràctiques. (itinerari B)



Aquesta bona pràctica és d’una companya d’Eivissa que està fent pràctiques a una escoleta. He escollir aquesta bona pràctica perquè el tema m’ha agradat molt: la documentació. A més m’ha agradat molt veure les fotografies per a sustentar la part escrita i poder comprovar la bona documentació que hi ha per totes les parets i poder opinar millor d’ella.

Penso que la bona documentació a l’aula i a l’escola, és un factor molt important, ja que els infants es senten reconeguts, protagonistes del seu procés d’aprenentatge i valorats pel que fan. A més, també permet que els pares prenguin consciència de tot el que es fa de portes cap en dins, i atorguin la importància que aquesta etapa es mereix, aconseguit cada dia estretint els vincles que els uneix.

És important que tota la documentació estigui a la vista dels nens, ja que si ho penjem a una altura més grossa que la seva, tindran més dificultats en poder observar amb més deteniment, per això, hi ha que tenir cura en on penjar les coses.

A més, que tot el que es fa quedi reflectit a les aules, suposa una manera de mantindré aquell aprenentatge i que no quedi oblidat.



Al entrar en aquest blog, enseguida m’ha cridat molt l’atenció el nom de l’entrada: “El racó del moc” i no he pogut passar de llarg aquesta aportació sense llegir-la.

Realment m’ha semblat fascinant com un racó tant senzill pot arribar a ser tan important, i sobretot, com mai l’havia escoltat.

Realment li trobo molta utilitat a aquest racó, i com amb una cosa tan elemental, que és netejar els mocs, els nens van agafant autonomia i prenen consciència sobre ells mateix.

A més he trobat fonamental el que els nens tinguin a la seva disposició un mirall per així observar-se a ells mateixos i sàpiguen vorer ells sol si s’han netejat més.

En definitiva, crec que és un racó que fonamenta l’autonomia dels infants i els fa ser conscients d’ells mateixos.




Aquesta entrada de blog m’ha agradat perquè tracta de la implicació de les famílies en l’escola, partint de que aquest eix és fonamental, observar com s’aprofita per intercanviar cultures encara m’agrada més.

Crec que la diversitat dins de l’aula és una gran font de aprenentatges i poder intercanviar experiències i costums resulta molt motivador per a poder intercanviar aquestes cultures.

A més, l’activitat de fer menjar és una bona eina per a que els infants agafin bons hàbits alimentaris i acostumin el paladar a nous gustos.



Penso que les competències treballades a aquesta entrada són la 1.2.          Reflexiona i pondera sobre elements que porten a una bona actuació professional, la 1.3.     Accedeix i revisa altres blocs i experiències per tal d’ampliar la pròpia formació i la 1.4 Arriba a conclusions elaborades a partir de la contrastació de la informació recollida tant de la teoria com de la pràctica, ja que mitjançant la informació extreta dels blogs d’altres companyes, s’ha analitzat la pràctica i exposat la opinió personal, analitzant-la prèviament.

No hay comentarios:

Publicar un comentario